Pages

Tuesday, January 25, 2011

Pessimist vs Optimist

People say,
"The optimist invents the airplane and the pessimist the parachute."
So... my question is.. which one do we need to be?..
people always say that being optimistic is the key of success..
4 me... if u're being pessimist u're are closer 2 reality rite?


to make it simple i'll just do a simple comparison between those 2...
( note that the first one is for optimist n other is pessimist)



  • brought +ve effect to mind VS -ve effect to mind
  • day dreamer VS dream crusher
  • problem solver VS problems finders
  • inventor VS innovator 
  • see problems as opportunity VS see opportunity as problems
  • expecting miracle VS expecting bad consequences 


so..what do u think?? is being pessimist is better or optimist?
both attitude are vital in our life.. is like the yin n yang..
both need to be balance.. being balance is what realistic is about.. hope for the best and think for the worst..
when u're too pessimist u'll be miserable..
n if u're too optimist, people say u're delusional..
so guys keep the yin n yang in balance.. we dont wanna become miserable or delusional rite..?
Stay realistic and dream for the miracle... 










Saturday, January 22, 2011

alahai~~~ nasib bdn~~

sungguh malang x bernasib baik ow aku ni...
mo kasi jd crita la kan...
air tumpah ats laptop n wat keybod x bole tkan huruf2 tertentu... 
(a - o - p n lain2)..
(msti korg pning, jd aku taip entri ni mcmna?..) 
hikhikhik.. windows kn maju da jd ada plak keybod d skrin..
tp terpaksa taip gna mouse la..( sbb kn laptop aku bkn touch skrin)
huhuhu... 

gni la rupa keybod 2...



pastu member2 aku suma blik ruma..
i'm going 2 be alone diz whole weekend..
rumate aku pegi kem pulak.. ( tido sorg la aku ni)
mo g jenjalan tp, kengkwan plak xmo..plus scholar lom msuk...
huhuhuhu...

cian kan aku...



huuuu~~~
diz gonna be a long~~~~ weekend...



Tuesday, January 18, 2011

Emo la pulak...

hikhikhik.... ha... ari ni aku xtaw napa... bkn arini jak..
dr 4-5 ari lepas lg... huhuhuhu... EMO jak..
kejap2 hepi... tp tba2 pandai emo2..
mood swing kali..<< da mcm ibu2 mengandung la pulak...
hikhikhik...

neway... aku mmg emo la smpai fb aku pon aku pi deactivate..
huahuahuahua...
ntah la napa... tp... e2 la... EMO( bkn nma sbnar) pnya pasal la nih!!
huh!! ahahahahahha...
bengong~~

omoya~~ i think i've lost my mind.. kihkihkih...
kalo 2-3 ari pas ni aku still lagi lam EMO mood nih..
ntah apa lg yang aku wat t..
haaaaa~~~~~~

-duit aku pon da abis da ni... ya lar, masa2 emo ni kuat lak aku makan... hehehehehehe-

huhuhu... ganaz ow EMO ni.. mkn gummy bears...


Monday, January 17, 2011

makan.. makan.. dan makan...

Asal boring je mkn.. asal boring je mkn.. 
tp bila mkn x plak boring...
korg pena x rsa mcm 2??
ahahahahaha...

sebnrnya da lma aku pkir sal bnda ni..
apasal asal boring rsa mak mkn..
sdg kan bru je mkn nasi.. plik kan??
korg pon g2 gak ke?? 
ke aku sorg je??
hehehehe... 

kengkadang aku takot gak la..
ye la.. bkn takot gemok ke apa..
tp takot ade pnyakit jer..
aku ni kuat mkn, tp x gmok2.. << bkn nak brag yea..
tp da mmg realiti.. 

dulu msa aku kicik2 mama aku da bw aku jmpa bnyk doktor..
suma ckp aku ni normal... 
cuma kurg berat je.. << ckp normal, tp kurg berat.. x normal la 2...
pastu bg aku multivitamin << spy tmbh slera mkn..

selera mmg btmbh.. tp berat bdn tetap sma...
dan pasal selalu sgt mkn multivitamin..
kesan ny smpy skrg...
2 la y jd...
asal boring makan.. asal boring makan..
ahahahaha..

skrg ni even aku mkn nasi 6 kali sehari pon berat aku xkn btmbh...
org lain jeles(konon) sbb aku ni x pena gain weight..
tp kalo korg jd aku..huhuhuhu..
sdey oow... berat aku skrg ni bru 37-39kg...
mcm berat budak darjah 4 jer... huhuhuhu.. T_T

- nak try appeton weight gain, tp mama x bg... T_T -

aritu da mkn bibimbap..
pasni nak try mkn kat Seoul Garden lak la.. ada sesape nak bw aku g c2??




Friday, January 7, 2011

It juz hurt...

I'm known as a happy girl..
yes.. rarely show my worries and sadness to other..
other think I'm easy..
they bullied me..
say say mean things to mean..

I know they juz joking..
but I'm also a human being..
have hearts..feeling..
I'm not showing my sadness doesn't mean I'm not hurt..

It juz really hurt when someone you thought are thoughtful and caring..
could be the one who are the most unthoughtful n uncaring..
could be the one who say the most hurtful words to you..

The word may not be so hurtful if it was other person..
but, when it come from you..
it juz like being stabbed by 100 swords..


"You called yourself my friend, but judging from what you did, your definition of friend might be different from mine"

Thursday, November 4, 2010

My Princess Diseases



Princess Diseases..
Korg taw x apa 2 Princess diseases...
ini bkn pnyakit y keturunan raja jak ada..
ni pnyakit y org besa2 (mcm aku, kmu dan dia) ada....
tp apa sbnrny pnyakit ni??? bhya?? bole mati ka???

no lar... pnyakit ni bkn la pnyakit y bhya mcm sakit jantung or leukimia 2...
ni pnyakit personaliti seseorg...
sesorg y ska perhatian, y ska bangga diri.. dan y mcm ala2 princess la..
kalo sapa2 y ska tgok ceta2 korea msti taw la..

mesti korg pkir..
"btol ka princess suma g2??"
"mcm mna dyrg taw princess pny perangai g2??"
"bkn princess2 ni suma baik2 ka? sopan santun..."
hehehehehe....
ntah lar.. aku pon x taw princess ni cmna..
ya la..
aku bkn princess..
mo ada bau2 bacang ngan princess pon jaw skali.. hikhikhik...

cantik kan crown ni..

tp... 4 me...
spatutnya suma org patot ada pnyakit ni...
coz.. hnya org y ada pnyakit ni adalah org y yakin..
org y ada confidence level y tggi..
and org g2 slalu nya org slalu respek..
and I believe aku adalah one of them.. ( <<< princess diseases da kuar)
hehehehe..

ya la.. kita idop ni kan kna la BERDIri atas KAki SendiRI..
and, kalo xmo kna buli kna ada high self esteem..
if not.. sng2 jak org mo buli kita.. 
pa pon... jgn over2 confident smpy merendah2kan org lain..
e2 da lain da 2..... huhuhuhuhu...

-xdapat jd princess, dpt pnyakit princess diseases ni pon jd lar... -




Saturday, October 30, 2010

A.D.D.I.C.T.E.D


whoop.... for sooo long haven update diz blog and suddenly come up with an addiction?? huhuhuhu... 
truly... I really2 addicted to diz 1 drama... K-drama ofkos...

SUNGKYUNKWAN SCANDAL...
at first, aku mo tgok sbb hero dy Micky Yoochun dr DBSK 2.. tp da tgok skali..
huuuu... addicted la plak... 
smpy buli lg tiap2 mggu tggu episod bru...

bez owww ceta ni.. the 1 and only k-drama y wat aku addicted.. hohohohohoho...


ceta nya gini...
Sungkyunkwan Scandal is set in Sungkyunkwan University in the late Joseon era during the reign of King Jeongjo, revolving around the exploits and love stories of four youths. When her younger brother's illness worsens and their family is in danger of being evicted from their house for lack of money, Kim Yoon Hee enters the school under his name, disguised as a boy in her desperation to support him. There, she becomes friends with the intelligent and upright Lee Sun Joon, the playboy Goo Yong Ha and rebellious Moon Jae Shin...

Micky Yoochun - Lee Sun Joon
Park Min Young - Kim Yoon Hee
Yoo Ah In - Moon Jae Shin
Song Jung Ki - Goo Yong Ha

mebi korg pkir..
ala tipikal ceta korea.. mesti ada 2 org laki berebut ngan minah 2..
xpon.. lg dasat suma laki suka heroin 2..
mesti hero 2nd 2 sedih n kecewa sbb x dpt together ngan heroin 2..
TIPIKAL K- DRAMA..

whoop3.... deng!!! wrong!!

mebi drama ni mmg ada ke'tipikal'an mcm k-drama y lain..
tp... apa y buat drama ni unik...
- dy pnya setting ialah zaman dolu2..
- plot ceta y besttt..
- pelakony ensem n cantik..
- dan y lg penting.... drama first Micky Yoochun belakon..( dasar peminat DBSK)
kekekekekeke...
actualy, mmg aku rsa tipikal drama korea la ceta ni.. kahkahkah.. but..
ntah camna aku buli addicted.. ahahahaha..
kalo mo taw ceta ni bez ka x... tgok la sndiri..

P/S
exam da dkat.. tp aku x stady 1 apa pon.. cbok tgok korea.. huhuhu.. 
selagi drama ni x abis.. alamatny x blajar la aku..
huhuhuhu....